- Refundacja podatku VAT-gaz
- Dodatki mieszkaniowe
- Pomoc społeczna
- Świadczenia rodzinne
- Świadczenia dla opiekunów
- Fundusz alimentacyjny
- Piecza zastępcza
- Pomoc osobom niepełnosprawnym
- Orzekanie o niepełnosprawności
- Karta parkingowa
- Program Za życiem
- Pomoc dla seniorów
- Pomoc dla kombatantów
- Wspieranie rodziny
- Przemoc i kryzys w rodzinie
- Pomoc osobom bezdomnym
- Pomoc osobom uzależnionym
- Aktywizacja zawodowa
- Ochrona zdrowia psychicznego
- Poradnictwo prawne
- Mediacje
- Poradnictwo psychologiczne i pedagogiczne
- Projekty unijne
- Ochrona danych osobowych
- Terminy wypłat
- Czyste Powietrze/Ciepłe Mieszkanie - zaświadczenia
- Sklep Socjalny
- Fundusz Solidarnościowy
Prawo do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
Osoba, która nie posiada ubezpieczenia zdrowotnego może zgłosić się do Terenowego Punktu Pomocy Społecznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Katowicach i złożyć wniosek o pomoc (DOC, 72 KB) w formie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
TPPS nr 1 ul. Andrzeja 10, tel. (32) 251 60 99
TPPS nr 2 ul. Warszawska 42, tel. (32) 253 77 30
TPPS nr 3 ul. Oblatów 24 , tel. (32) 258 07 09
TPPS nr 4 ul. Gliwicka 96, tel. (32) 353 02 78
TPPS nr 5 ul. Dębowa 16, tel. (32) 254 70 61
TPPS nr 6 ul. Czecha 2, tel. (32) 209 00 23
TPPS nr 7 ul. Świdnicka 35a, tel. (32) 252 56 35
TPPS nr 8 ul. Łętowskiego 6a, tel. (32) 206 15 68
TPPS nr 9 ul. Krakowska 138, tel. (32) 255 35 67
TPPS nr 10 ul. Krakowska 138, tel. (32) 256 80 39
Pracownicy socjalni przyjmują;
poniedziałek 14:00 - 17:00
wtorek - piątek: 8:00 - 10:00 (oprócz środy)
W przypadku osób bezdomnych należy zgłosić się w Dziale ds. Osób Bezdomnych, ul. Macieja 10
Pracownicy socjalni DBD przyjmują:
poniedziałek 8:00 - 13:00
wtorek - piątek: 8:00 - 12:00 (oprócz środy)
Zgodnie z art. 54 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, dokumentem potwierdzającym prawo do świadczeń opieki zdrowotnej jest decyzja wydawana przez prezydenta gminy właściwej ze względu na miejsce zamieszkania świadczeniobiorcy.
Całość postępowania w zakresie przyznania pomocy w formie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych prowadzona jest przez Terenowe Punkty Pomocy Społecznej.
Wniosek o udzielenie pomocy może zostać złożony osobiście przez osobę zainteresowaną, listownie, telefonicznie, elektronicznie lub przez inne osoby i instytucje w imieniu osoby zainteresowanej.
Pomoc przyznawana jest na podstawie wywiadu środowiskowego, w którym pracownik socjalny opisuje całość sytuacji rodzinnej, zdrowotnej, mieszkaniowej i dochodowej osoby zainteresowanej.
Dokumentami potwierdzającymi sytuację życiową są m. in. zaświadczenie o zarobkach odcinki renty/emerytury lub inne dokumenty określające wysokość dochodu rodziny, rachunki potwierdzające regulowanie opłat mieszkaniowych, wypisy ze szpitala, orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub niezdolności do pracy itp.
Decyzję administracyjną wydaje się po:
- przedstawieniu dokumentów potwierdzających:
- posiadanie obywatelstwa polskiego (dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający obywatelstwo)
- zamieszkiwanie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej
- przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego.
- stwierdzeniu, że:
- dochód nie przekracza kryterium dochodowego określonego w art. 8 ustawy o pomocy społecznej wynoszącego dla osoby samotnie gospodarującej 776 zł, a w przypadku rodziny 600 zł na osobę
- nie występuje okoliczność, o której mowa w art. 12 ustawy o pomocy (dysproporcja)
- nie istniej inny możliwy tytuł do zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego
Decyzję wydaje się na wniosek świadczeniobiorcy (klienta).
W przypadku stanu nagłego na wniosek świadczeniodawcy (szpitala) udzielającego osobie świadczenia opieki zdrowotnej, złożony niezwłocznie po udzieleniu świadczenia.
Prawo do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie decyzji przysługuje przez okres 90 dni od dnia złożenia wniosku przez klienta lub w przypadku wniosku świadczeniodawcy od dnia udzielenia choremu świadczenia.
Całość postępowania w zakresie przyznania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych prowadzona jest przez Terenowe Punkty Pomocy Społecznej.
Wniosek o udzielenie pomocy może zostać złożony osobiście przez osobę zainteresowaną, listownie, telefonicznie, elektronicznie lub przez inne osoby i instytucje w imieniu osoby zainteresowanej.
Pomoc przyznawana jest na podstawie wywiadu środowiskowego, w którym pracownik socjalny opisuje całość sytuacji rodzinnej, zdrowotnej, mieszkaniowej i dochodowej osoby zainteresowanej.
Dokumentami potwierdzającymi sytuację życiową są m. in. zaświadczenie o zarobkach odcinki renty/emerytury lub inne dokumenty określające wysokość dochodu rodziny, rachunki potwierdzające regulowanie opłat mieszkaniowych, wypisy ze szpitala, orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub niezdolności do pracy itp.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (serwis zewnętrzny)
Informację wytworzył:
Katarzyna Czernecka
Data wytworzenia informacji:
3.01.2024
Osoba odpowiedzialna za treść:
Agnieszka Dutka
Ostatnia modyfikacja:
Katarzyna Czernecka (3.01.2024 - 15:03)