- Refundacja podatku VAT-gaz
- Dodatki mieszkaniowe
- Pomoc społeczna
- Świadczenia rodzinne
- Świadczenia dla opiekunów
- Fundusz alimentacyjny
- Piecza zastępcza
- Pomoc osobom niepełnosprawnym
- Orzekanie o niepełnosprawności
- Karta parkingowa
- Program Za życiem
- Pomoc dla seniorów
- Pomoc dla kombatantów
- Wspieranie rodziny
- Przemoc i kryzys w rodzinie
- Pomoc osobom bezdomnym
- Pomoc osobom uzależnionym
- Aktywizacja zawodowa
- Ochrona zdrowia psychicznego
- Poradnictwo prawne
- Mediacje
- Poradnictwo psychologiczne i pedagogiczne
- Projekty unijne
- Ochrona danych osobowych
- Terminy wypłat
- Czyste Powietrze/Ciepłe Mieszkanie - zaświadczenia
- Sklep Socjalny
- Fundusz Solidarnościowy
Wnioski o świadczenia rodzinne i opiekuńcze
Jeśli potrzebujesz wsparcia finansowego w związku wychowywaniem dzieci lub związanego z opieką i niepełnosprawnością możesz skorzystać ze świadczeń rodzinnych, w tym zasiłku rodzinnego czy "becikowego" oraz świadczeń opiekuńczych i pielęgnacyjnych z tytułu niepełnosprawności. W tym celu należy złożyć odpowiedni wniosek.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informuje o możliwości składania wniosków o świadczenia rodzinne i opiekuńcze w formie elektronicznej, w przypadku posiadania certyfikowanego podpisu elektronicznego lub bezpłatnego podpisu zaufanego za pośrednictwem portalu informacyjno usługowego Empatia.
Dostępne wnioski:
SR-1 Wniosek o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego;
SR-2 Wniosek o ustalenie prawa do jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka;
SR-3 Wniosek o ustalenie prawa do zasiłku pielęgnacyjnego;
SR-4 Wniosek o ustalenie prawa do specjalnego zasiłku opiekuńczego;
SR-5 Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia pielęgnacyjnego;
SR-7 Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia rodzicielskiego.
Tu złożysz wniosek w formie elektronicznej
Kto może podpisać dokument za pomocą podpisu zaufanego?
Każdy kto ma profil zaufany może podpisać wniosek podpisem zaufanym. Bezpłatny profil zaufany możesz założyć i potwierdzić w pełni online między innymi za pośrednictwem swojego konta bankowego całodobowo przez 7 dni w tygodniu, o ile zapewnia taką możliwość.
KROK 1: W systemie bankowości elektronicznej swojego banku, wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego
KROK 2: Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na swój adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta.
Wnioski można składać również w sposób:
osobiście w Punktach Obsługach Wniosków:
Punkt Obsługi Wniosków
ul. Czecha 2
tel. (32) 352 06 18
- Śródmieście
- Bogucice
- Os. Paderewskiego -Muchowiec
- Załęże
Punkt Obsługi Wniosków
ul. Oblatów 24
tel. (32) 258 36 52
- Koszutka
- Os. Witosa
- Os. Tysiąclecia
- Dąb
- Wełnowiec - Józefowiec
Punkt Obsługi Wniosków
ul. Łętowskiego 6a
Tel. (32) 201 00 42
- Piotrowice - Ochojec
- Zarzecze - Kostuchna
- Podlesie - Brynów
- Ligota - Panewniki
Punkt Obsługi Wniosków
ul. Krakowska 138
tel. (32) 255 35 80
- Murcki - Nikiszowiec
- Szopienice - Burowiec
- Janów - Giszowiec
- Dąbrówka Mała - Zawodzie
GODZINY PRZYJĘĆ INTERESANTÓW:
poniedziałek: 10.00 - 16.45
wtorek – piątek: 9.30 - 14.30
drogą pocztową (najlepiej listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru) na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul.Wita Stwosza 7, 40-040 Katowice
Szczegółowe informacje są udzielane pod numerem 32 606 18 26, ul. Wita Stwosza 7, I pietro pok.119 oraz w Punktach Obsługi Wniosków.
Informację wytworzył:
Magdalena Loska
Data wytworzenia informacji:
27.03.2023
Osoba odpowiedzialna za treść:
Sylwia Bochenek
Ostatnia modyfikacja:
Sylwia Bochenek (9.05.2023 - 9:42)