- Bon energetyczny
- Refundacja podatku VAT-gaz
- Dodatki mieszkaniowe
- Pomoc społeczna
- Świadczenia rodzinne
- Świadczenia dla opiekunów
- Fundusz alimentacyjny
- Piecza zastępcza
- Pomoc osobom niepełnosprawnym
- Orzekanie o niepełnosprawności
- Karta parkingowa
- Program Za życiem
- Pomoc dla seniorów
- Pomoc dla kombatantów
- Wspieranie rodziny
- Przemoc i kryzys w rodzinie
- Pomoc osobom bezdomnym
- Pomoc osobom uzależnionym
- Aktywizacja zawodowa
- Ochrona zdrowia psychicznego
- Poradnictwo prawne
- Mediacje
- Poradnictwo psychologiczne i pedagogiczne
- Projekty unijne
- Ochrona danych osobowych
- Terminy wypłat
- Czyste Powietrze/Ciepłe Mieszkanie - zaświadczenia
- Sklep Socjalny
- Fundusz Solidarnościowy
- Dodatek osłonowy
Zgłoszenia Sygnalistów
ZGŁOSZENIA SYGNALISTÓW
Dokonywanie zgłoszeń wewnętrznych:
Jeśli chcesz zgłosić informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Katowicach, możesz dokonać zgłoszenia wewnętrznego.
Jak dokonać zgłoszenia wewnętrznego:
Zgłoszenie wewnętrzne możesz wnieść:
- w formie tradycyjnej - pisemnej na adres: MOPS Katowice, ul. Wita Stwosza 7, 40-040 Katowice, z dopiskiem na kopercie „Koordynator ds. Zgłoszeń Wewnętrznych - do rąk własnych"; wyłącznie taki dopisek gwarantuje dostarczenie nieotwartej przesyłki uprawnionemu pracownikowi,
- drogą elektroniczną na dedykowany adres mailowy: sygnalista@mops.katowice.pl
Co powinno zawierać zgłoszenie:
Zgłoszenie powinno zawierać:
- dane sygnalisty, tj.: imię i nazwisko, stanowisko służbowe, miejsce pracy, dane kontaktowe,
- datę i miejsce sporządzenia,
- dane osób, które dopuściły się naruszenia, tj.: imię i nazwisko, stanowisko służbowe, miejsce pracy,
- opis nieprawidłowości i naruszeń prawa oraz daty ich dokonania.
Sygnalista:
- nie musi dowodzić swojego zgłoszenia, może jednak dołączyć do zgłoszenia dane świadków oraz dokumenty, w których posiadaniu się znajduje,
- w ramach zgłoszeń wewnętrznych dokonuje zgłoszeń o naruszeniach tylko w kontekście związanym z pracą w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Katowicach.
UWAGA! Zgłoszenia anonimowe nie podlegają rozpatrzeniu.
Terminy:
- W terminie 7 dni od dnia przyjęcia zgłoszenia, sygnalista otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia.
- W terminie 3 miesięcy od dnia przyjęcia zgłoszenia, sygnalista otrzymuje zawiadomienie o wynikach postępowania sygnalizacyjnego.
Podstawy prawne:
- Ustawa z 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r., poz. 928).
- Zarządzenie Wewnętrzne nr ZA-DS/41/2024 Dyrektora MOPS w sprawie wprowadzenia Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Miejskim Ośrodku Pomocy społecznej w Katowicach.
Kontakt:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, ul. Wita Stwosza 7, 40 – 040 Katowice
Koordynator ds. zgłoszeń wewnętrznych - Renata Gajdka
e-mail: sygnalista@mops.katowice.pl
telefon: (32) 606-18-60
UWAGA!: Zgłoszenie przesyłane pocztą tradycyjną powinno zostać opatrzone wyraźnym dopiskiem na kopercie: „Koordynator ds. Zgłoszeń Wewnętrznych - do rąk własnych" bądź „ZGŁOSZENIE SYGNALISTY – NIE OTWIERAĆ!”. Jeśli sygnalista nie zamieści na kopercie wymaganego dopisku, Ośrodek nie gwarantuje zachowania poufności danych dotyczących sygnalisty i osób, których zgłoszenie dotyczy.
Załączniki:
Informację wytworzył:
Piotr Tomko
Data wytworzenia informacji:
4.11.2024
Osoba odpowiedzialna za treść:
Renata Gajdka
Ostatnia modyfikacja:
Piotr Tomko (4.11.2024 - 12:11)